Περιοχή
 Ηλικία
από έως
  • Tango Salon
  • Ράδιο Family
Newsletter

Κοιματαί το παιδί σας αρκέτα?

  Μοιραστείτε το

Ως επαγγελματίας ύπνου ο Δρ. Kristin Avis,, γνωρίζει το χάος που μπορεί να προκαλέσει στη ζωή ενός παιδιού ο ανεπαρκής ύπνος. "Αντιμετωπίσαμε ένα παιδί προσχολικής ηλικίας, το οποίο είχε γίνει τόσο υπερκινητικό στην τάξη, που του ζητήθηκε να εγκαταλείψει το τρίτο του νηπιαγωγείο", λέει ο Δρ. Avis, αναπληρωτής διευθυντής του Παιδιατρικού Κέντρου Διαταραχών του ύπνου στο νοσοκομείο Children's of Alabama στο Μπέρμιγχαμ. Το παιδί ήταν τόσο παρορμητικό και υπερκινητικό που ο δάσκαλος του είχε υποψία για ΔΕΠΥ, αλλά ο παιδίατρος του σκέφτηκε διαφορετικά και έστειλε το παιδί στον Dr. Avis. “Το καημένο το παιδί του έλειπε ύπνος! Όχι μόνο έχανε ύπνους αλλά και το προγραμμά  του ήταν ασυνεπές” θυμάται.  Έτσι, ο Δρ. Avis έθεσε κάποιες κατευθυντήριες γραμμές, συμπεριλαμβανομένων των τακτικών ύπνων και της ώρας για την βραδινή ξεκούραση. "Μετά από μερικές εβδομάδες, ήταν το πιο ευχάριστο παιδί."
 Αυτό το παιδί δεν είναι  το μόνο, με το 70% έως 80% των παιδιών σχολικής ηλικίας να μην ανταποκρίνονται στις συστάσεις των ειδικών, σύμφωνα με τους ερευνητές του Boston College.
Οι λόγοι για την έλλειψη  ύπνου είναι πολλοί: όχι μόνο υπάρχουν περισσότερες συσκευές υψηλής τεχνολογίας, που εκπέμπουν φως, προσελκύοντας τα παιδιά μακριά από το ύπνο, αλλά χάρη στις περισσότερες εργάσιμες ημέρες, οι οικογένειες αγωνίζονται περισσότερο από ποτέ να βρουν χρόνο να περάσουν μαζί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Δεν είναι καθόλου περίεργο λοιπόν ότι ο ύπνος μπαίνει σε δεύτερη θέση.  
Δυστυχώς, δεν χρειάζονται πολλές κακές νύχτες για να εκτροχιαστεί  το παιδί σας. "Η απώλεια μόλις 30 λεπτών ύπνου τη νύχτα μπορεί να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην υγεία του παιδιού", σημειώνει η Lisa Meltzer, Ph.D., ειδικός στον ύπνο και αναπληρωτής καθηγήτρια παιδιατρικής στο National Jewish Health, νοσοκομείο στο Ντένβερ. Μερικές από τις συνέπειες περιλαμβάνει φτωχούς βαθμούς, καθώς και άνοδο του άγχους και της υπερκινητικότητας
Οι ακανόνιστες ώρες ύπνου είναι εξίσου προβληματικές. Τα παιδιά που είχαν ακανόνιστες ώρες ύπνου ως νήπια τα πήγαν  χειρότερα στις γνωστικές εξετάσεις στην ηλικία των 7 ετών από τα παιδιά που έμεναν σε κανονικό πρόγραμμα τις περισσότερες νύχτες, αναφέρει μια νέα μελέτη στο περιοδικό Journal of Epidemiology & Community Health. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι απρόβλεπτοι χρόνοι μικρών ύπνων, συγχέουν το εσωτερικό ρολόι του σώματος, καθιστώντας τον πιο δύσκολο για να κοιμηθείτε και να ξεκουραστείτε.
 Ευτυχώς, όλες αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις είναι αναστρέψιμες - με λίγη προσπάθεια και υπομονή από την πλευρά σας. Πήγαμε σε κορυφαίους ειδικούς στον ύπνο για να σας φέρουμε ένα σχέδιο που θα βοηθήσει το παιδί σας (σχεδόν) κάθε βράδυ   
             Ετοιμαστείτε: Ο οδηγός σας για καλύτερες νύχτες ξεκινά εδώ! 
1) Δημιουργήστε μια ρουτίνα
         Αν τα τελετουργικά ύπνου του παιδιού σας έχουν από καιρό ξεχαστεί , είναι ώρα να τα ξεσκονίσετε. Μια ρουτίνα βοηθά τα παιδιά να χαλαρώσουν. Βεβαιωθείτε ότι έχετε  λίγα λεπτά για να απολαύσετε μια ιστορία (ακόμη και αν το παιδί σας διαβάζει μόνο): "Τα βιβλία κατά την κατάκλιση βοηθούν τα παιδιά να κοιμούνται πολύ καλύτερα", λέει ο Δρ Avis 
2)  Αφαιρέστε τους τεχνολογικούς πειρασμούς 
        Το μπλε φως που εκπέμπεται από συσκευές όπως υπολογιστές, smartphones και τηλεοράσεις μπορεί να διαταράξει την ικανότητα του σώματος να χαλαρώσει. (Ισχύει για  τα παιδιά και τους μεγάλους.) Έτσι κλείστε τα ηλεκτρονικά τουλάχιστον μια ώρα πριν έρθει η ώρα του ύπνου. Εάν το παιδί σας έχει  τηλεόραση στο δωμάτιό του ( σχεδόν τα μισά παιδιά σχολικής ηλικίας έχουν), αφαιρέστε την. Όχι μόνο το φως της οθόνης θα αυξήσει την διέγερση, διακόπτοντας τον κύκλο του ύπνου του παιδιού σας, αλλά  και το περιεχόμενο της- ειδικά αν δεν είστε γύρω για να το παρακολουθήσετε. 
 3) Παραλείψτε την ζάχαρη 
        Εκτός και αν θέλετε να δώσετε στο παιδί σας μία δόση αδρεναλίνης σε τελείως λάθος ώρα , κόψτε τα βραδινά γλυκά. Αν το παιδί σας θέλει ένα σνακ πριν τον ύπνο  δοκιμάστε ένα πλούσιο σε  πρωτεΐνες ( ένα γιαούρτι φτωχό σε ζάχαρη, ή λίγο τυρί είναι καλές επιλογές). Έτσι και θα χορτάσει και θα τον οδηγήσει πιο γρήγορα στην αγκαλιά του Μορφέα
  4) Δημιουργήστε μια ζεστή σπηλιά.
      Οι  ωραίοι χώροι βοηθούν τα παιδιά να παρασυρθούν. "Το σκοτάδι επιτρέπει στο παιδί σας να αξιοποιήσει τους φυσικούς κιρκαδικούς ρυθμούς του", λέει ο Δρ Moon. (Το σκοτάδι λέει στο σώμα σας να παράγει περισσότερη μελατονίνη, μια ορμόνη που σας κάνει να νιώθετε υπνηλία.) Καθώς το παιδί σας βάζει τις πιτζάμες του, χαμηλώστε τα φώτα και ανοίξτε ένα παράθυρο. Αν φοβάται το σκοτάδι, αφήστε την πόρτα λίγο ανοιχτή ή χρησιμοποιήστε ένα νυχτερινό φως. 

Συμβουλή: Αποφύγετε το υπνοδωμάτιο ως μέρος τιμωρίας. Το παιδί μπορεί να το συνδέσει με δυσάρεστες αναμνήσεις και να μην μπορεί να νοιώσει την ζεστασιά και την χαλάρωση που θα έπρεπε να νοιώθει σε αυτό.

Πηγή


Συγγραφέας : Κικη Μαρουλακη

Δημοσιεύτηκε την 13-03-2018